Τέσσερα παλαιά σκάφη ειδικών επιχειρήσεων Mk-V μετά από μία
δαπάνη 12 εκατ. δολ. προκειμένου να έρθουν σε επιχειρησιακή κατάσταση θα ενταχθούν
σε υπηρεσία στην ΔΥΚ δίνοντας το πρώτο σκάφος-πολυεργαλείο ειδικών επιχειρήσεων
στις ειδικές δυνάμεις του Ναυτικού στην μέχρι τώρα ιστορία τους.
Απέχουν πολύ από αυτό που είχε στο μυαλό της η ΔΥΚ και από
τις αρχικές προδιαγραφές του ΠΝ για τα σκάφη της κατηγορίας (το ίδιο το
αμερικανικο Ναυτικό περιγράφει τα σκάφη ότι δρουν "σε περιβάλλον χαμηλών
και μεσαίων απειλών"), αλλά η δουλειά που μπορούν να κάνουν σε
περιπτώσεις κρίσεων μέχρι επιπέδου Ιμίων είναι δεδομένη.
Τα σκάφη έχουν μήκος 25 μέτρα, δυνατότητα πλεύσης σε
αποστολές με αποστολές με μέση ταχύτητα 12 ώρες (ως προωστήριο σκεύος
αποτελείται από 12-κύλινδροι κινητήρες ντίζελ MTU TE94 και δύο υδροτζέτ KaMeWa
K50S οι οποίες και αυξάνουν "τρελά" την κατανάλωση) και
εκτιμούμε ότι το σημαντικότερο όλων είναι πώς είναι ειδικά σχεδιασμένα για
ειδικές επιχειρήσεις.
Η ταχύτητά τους ξεπενρά τα 55 μίλια και ακτίνα δράσης είναι
500 ναυτικά μιλία με μία ταχύτητα 40 μιλίων. Είναι κατασκευασμένα αλουμίνιο
εκτόπισματος 68 τόνων.
Μπορούν να μεταφέρουν δύο ομάδες των οκτώ ατόμων με όλο τον
εξοπλισμό τους, συν τα πέντε άτομα του πληρώματος.
Προσέξτε την γλύστρα των φουσκωτών στην πρύμνη και το πόσο
εύκολη γίνεται η άφεση και η περισυλλογή φουσκωτών σκαφών τα οποία εκπέμπει το
σκάφος.
Δύο τέτοια σκάφη αν υπήρχαν στα Ιμια η εξέλιξη και η
κατάληξη της κρίσης θα ήταν διαφορετική.
Διαθέτει βάσεις οπλισμού, για πολυβόλα 0.50'', των
7,62 και βομβιδοβόλο των 40 mm.
Οι πρώτες παραδόσεις στο US NAVY να ξεκινούν το 1995. Τώρα
αποσύρονται στο πλαίσιο των μειώσεων αμυντικών δαπανών των ΗΠΑ, καθώς αλλάζει
και το δόγμα δράσης του αμερικανικού Ναυτικού. Ο Α/ΓΕΝ Ε.Αποστοάλης επιβεβαίωσε
ότι έγινε δεκτό το ελληνικό αίτημα...