Παρασκευή 6 Νοεμβρίου 2015

Eπιχειρησιακή Εκπαίδευση 96 ΑΔΤΕ


Στο πλαίσιο της επιχειρησιακής εκπαίδευσης τη 96 ΑΔΤΕ, την Τρίτη 3 και Τετάρτη 4 Νοεμβρίου 2015, εκτελέσθηκαν ημέρα και νύχτα Βολές Πυροβολικού, Όλμων και Αντιαεροπορικές (Α/Α) Βολές, με τη συμμετοχή προσωπικού του συνόλου των Μονάδων και Ανεξαρτήτων Υπομονάδων της ΑΔΤΕ, Εθνοφυλάκων και του 3ου ΕΤΕΘ



















                                                         KRANOS

Επιχειρησιακή Εκπαίδευση ΧΙΙ Μ/Κ ΜΠ


Στο πλαίσιο της επιχειρησιακής εκπαίδευσης της ΧΙΙ Μηχανοκίνητης Μεραρχίας Πεζικού, πραγματοποιήθηκε στις 04 Νοεμβρίου 2015, από την XXIII Tεθωρακισμένη Ταξιαρχία, άσκηση Υπέρβασης - Αντεπίθεσης.
Η υπέρβαση και η Αντεπίθεση αποτελούν φάσεις του επιθετικού αγώνα. Η επιτυχής διεξαγωγή τους απαιτεί άριστο συντονισμό, ταχεία κρούση, ισχύ πυρός, ταχυκινησία και ευελιξία, στοιχεία τα οποία χαρακτηρίζουν τους Τεθωρακισμένους Σχηματισμούς και Μονάδες.







                                                                kranos

Βασική Εκπαίδευση Σχολής Πυροβολικού



Στο πλαίσιο της παρεχόμενης εκπαίδευσης της Σχολής Πυροβολικού, από 02 έως 05 Νοεμβρίου 2015 πραγματοποιήθηκαν εκπαιδευτικές Βολές Πυροβολικού από τα τμήματα Βασικής Εκπαίδευσης Ανθυπολοχαγώνν και Μονίμων Λοχιών Πυροβολικού τάξεως 2015.
Οι εκπαιδευόμενοι είχαν την ευκαιρία να εκπαιδευθούν ρεαλιστικά στα επιχειρησιακά μέσα πυρός που διαθέτει το Πυροβολικό.
Την εκπαίδευση παρακολούθησε ο Διευθυντής της Διευθύνσεως Πυροβολικού του ΓΕΣ, Υποστράτηγος Βιτετζάκης Αντώνιος.






                                                                        kranos

Τετάρτη 4 Νοεμβρίου 2015

ΣΤΥΛΟΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ


Άσκηση Μονάδας Εφέδρων Καταδρομών Μ.Ε.Κ


Πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 1 Νοεμβρίου 2015 άσκηση Μονάδας Εφέδρων Καταδρομών Μ.Ε.Κ.








                                                             KRANOS

Επίσκεψη Αρχηγού ΓΕΕΘΑ σε Σχηματισμούς και Μονάδες ΕΔ Κρήτης


Την Δευτέρα 2 Νοεμβρίου 2015, ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ Ναύαρχος Ευάγγελος Αποστολάκης ΠΝ, επισκέφθηκε σχηματισμούς και Μονάδες ΕΔ Κρήτης.
 Ειδικότερα, ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ, συνοδευόμενος από τον Αρχηγό ΓΕΑ Αντιπτέραρχο (Ι) Χρήστο Βαΐτση, επισκέφθηκε την 115 Πτέρυγα Μάχης στη Σούδα και την 133 Σμηναρχία Μάχης στο Καστέλι και, συνοδευόμενος από τον Διοικητή της ΑΣΔΕΝ Αντιστράτηγο Ανδρέα Ηλιόπουλο, επισκέφθηκε την 5η Ταξιαρχία Πεζικού στα  Χανιά.
 Επίσης ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ επισκέφθηκε τον Ναύσταθμο Κρήτης και το Κέντρο Εκπαιδεύσεως Ναυτικής Αποτροπής στη Σούδα καθώς και το Πεδίο Βολής Κρήτης.
 Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ συζήτησε τα σοβαρά θέματα που αφορούν στους εν λόγω Σχηματισμούς και Μονάδες και είχε την ευκαιρία για παροχή οδηγιών και κατευθύνσεων στο προσωπικό.











                                                                  KRANOS

ΑΡΧΗΓΟΣ ΓΕΣ : ΗΡΘΕ Η ΩΡΑ ΤΟΥ «ΕΞΥΠΝΟΥ ΣΤΡΑΤΟΥ»;


Την περασμένη Τετάρτη ο Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Στρατού, Αντιστράτηγος Τελίδης, κάλεσε στο γραφείο του τους διαπιστευμένους δημοσιογράφους στο Υπουργείο Άμυνας και τους μίλησε για τα προβλήματα του Ελληνικού Στρατού και τις προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει.

Ο Α/ΓΕΣ τόνισε ότι η επιδείνωση των οικονομικών δεδομένων στην Ελλάδα και η αμείλικτη δημογραφική πραγματικότητα... σε συνδυασμό με τη συνεχιζόμενη ενίσχυση των στρατιωτικών δυνατοτήτων της Τουρκίας, δημιουργούν μια εν δυνάμει επικίνδυνη κατάσταση για το μέλλον. Ταυτοχρόνως, οι ιδιαιτερότητες του ελληνοτουρκικού συστήματος και η εμφάνιση νέων μορφών πολέμου καθιστούν ακόμη πιο πολύπλοκη την κατάσταση. Αυτή η νέα πραγματικότητα αποτελεί μια νέα πρόκληση για την εφευρετικότητα των Ελλήνων. 

Ο Α/ΓΕΣ μίλησε για την περιβόητη και χρονίζουσα αναδιοργάνωση του Ελληνικού Στρατού και πως η προσπάθεια αυτή θα πρέπει να διεξαχθεί με γνώμονα την επίτευξη οικονομιών στη λειτουργία του στρατεύματος, εν παραλλήλω με την ενίσχυση των μαχητικών του ικανοτήτων.

Θα ληφθούν υπόψη οι απόψεις των στελεχών


Ιδιαίτερά θετικό κρίνεται το ότι στην προσπάθεια αυτή αναφέρθηκε ότι θα ληφθούν πρωτίστως υπόψη οι υποδείξεις και αξιολογήσεις των στελεχών που βρίσκονται στις κρίσιμες ελληνικές περιοχές και αντιμετωπίζουν καθημερινά τις διάφορες προκλήσεις και προβλήματα. Αυτή η προσέγγιση «εκ των κάτω» (‘bottom up’) αποτελεί ένα από τα διαχρονικά κλειδιά για την επιτυχία σε κάθε πρόγραμμα εκσυγχρονισμού και αναδιοργάνωσης μαχητικών δυνάμεων σε παγκόσμιο επίπεδο.
Ο Α/ΓΕΣ ήταν απόλυτος για το αξιόμαχο του Ελληνικού Στρατού. Τόνισε, ότι παρόλα τα οικονομικά προβλήματα, τα οπλικά συστήματα που διαθέτει είναι πλήρως αξιόμαχα και συνθέτουν μια αποτρεπτική δύναμη υψηλών ικανοτήτων. 


Κινητικότητα, ελιγμός και δυναμική αλληλεπίδραση με το πεδίο της μάχης


Στη συζήτηση με τους δημοσιογράφους ελέχθησαν πολλά. Για την εκπαίδευση, τη θητεία, τις δυνατότητες των ελληνικών στρατιωτικών εργοστασίων, τη δομή του στρατεύματος, τις αποστολές που αναλαμβάνει στο εξωτερικό, τον κομβικό ρόλο των Ειδικών Δυνάμεων στην Άμυνα του Αρχιπελάγους κλπ, η περαιτέρω ανάλυση των οποίων ξεφεύγει από τα όρια αυτού του κειμένου. Πολύ σημαντική κρίνεται η άποψη που ακούστηκε ότι οι μαχητικές ικανότητες του Ελληνικού Στρατού θα πρέπει, πρωτίστως, να βασίζονται στην κινητικότητα, τον ελιγμό και τη δυναμική αλληλεπίδραση με το πεδίο της μάχης και όχι σε μοντέλα γραμμικής, στατικής και παθητικής άμυνας, όπως επίσης και ότι οι τοπικοί διοικητές θα πρέπει να έχουν τον κύριο λόγο στη διεξαγωγή των επιχειρήσεων σε περίπτωση κάποιου απευκταίου πολεμικού συμβάντος.

Το ''όπλο'' της αποκεντρωτικής διοίκησης


Επισημαίνεται ότι οι μεθοδολογίες αποκεντρωτικής διοίκησης αποτέλεσαν ένα από τα βασικά κλειδιά για την επιτυχία στις πολεμικές επιχειρήσεις σε όλο το μήκος της ανθρώπινης ιστορίας, επιτρέποντας σε στρατεύματα που υστερούσαν τόσο σε ποσότητα όσο και στην ποιότητα των οπλικών τους συστημάτων να κατανικήσουν τους αντιπάλους τους.
Εν κατακλείδι, από τη συζήτηση με τον Α/ΓΕΣ βγάλαμε το συμπέρασμα ότι ο Ελληνικός Στρατός και όραμα έχει και ρεαλιστική ανάγνωση της πραγματικότητας. Κατανοεί τους κινδύνους και τις προκλήσεις αλλά θεωρεί ότι μπορεί να τις αντιμετωπίσει ακόμη και μέσα στη δυσμενή σημερινή πραγματικότητα. 


Να βασιστούμε στον εαυτό μας


Το σημαντικότερο είναι ότι πλέον καθίσταται σαφές πως πρέπει να βασιστούμε στον εαυτό μας για να σχεδιάσουμε τον στρατό του μέλλοντος και όχι σε κάποια έτοιμα μοντέλα που έρχονται από το εξωτερικό. Επιπροσθέτως, οι λογικές που προέβλεπαν την αγορά μεγάλων παρτίδων ακριβών οπλικών συστημάτων, χωρίς να νοιαζόμαστε για τη μελλοντική τους υποστήριξη και τον εφοδιασμό τους με περιφερειακά συστήματα, όπως πυρομαχικά, ανήκουν ολοκληρωτικά στο παρελθόν.
    
ΠΗΓΗ : Περιοδικό ΕΠΙΚΑΙΡΑ

KRANOS

Δευτέρα 2 Νοεμβρίου 2015

Ο ΣΕΑΝ ΛΑΡΙΣΑΣ ΣΤΟ ΟΧΥΡΟ ΡΟΥΠΕΛ


Οι έφεδροι αξιωματικοί του Ν.Λάρισας επισκέφθηκαν το οχυρό Ρούπελ στις 25 Οκτωβρίου.
Η επίσκεψη περιλάμβανε ενημέρωση από το στρατιωτικό προσωπικό για την ιστορία του οχυρού, τις μάχες που διεξήχθησαν κατά την Γερμανική εισβολή που ξεκίνησε στις 6 Απρίλη 1941 και ξενάγηση στις υπόγειες στοές του οχυρού.
Ο ενθουσιασμός τους κορυφώθηκε και το πατριωτικό τους συναίσθημα φούντωσε !
Κατέθεσαν δάφνινο στεφάνι στο μνημείο που βρίσκεται στην κορυφή του οχυρού και έψαλαν τον Εθνικό Ύμνο΄, κάτω από την γαλανόλευκη που κυμάτιζε στον ιστό της και συγκινούσε όλους τους επισκέπτες.
Ο πρόεδρος , το Διοικητικό Συμβούλιο και τα μέλη που βρίσκονταν εκεί, πιστεύουν ότι επιτέλεσαν στο ακέραιο το εθνικό και πατριωτικό τους καθήκον.
Αναρτήθηκε από kranos 




Αντγος Ιωάννης Ηλιόπουλος: ''Διαρκής η μέριμνά μας για τους αναπήρους πολέμου''



Εθιμοτυπική επίσκεψη στην έδρα της 1ης Στρατιάς πραγματοποίησαν την Παρασκευή το απόγευμα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Συνδέσμου Αναπήρων Θυμάτων Πολέμου και Περιχώρων Λάρισας.
Μετά από αίτημά τους τα μέλη του Δ.Σ συναντήθηκαν με τον Διοικητή Στρατιάς Αντιστράτηγο Ιωάννη Ηλιόπουλο και συζήτησαν θέματα που αφορούν στη λειτουργία του Συλλόγου.
''Είναι χρέος όλων μας να τιμούμε και να  στηρίζουμε τους ανθρώπους εκείνους που έδωσαν την ψυχή τους και το αίμα τους για την Πατρίδα και να μεριμνούμε γι’ αυτούς και τις οικογένειές τους'' ανέφερε στο Δ.Σ ο Στρατηγός Διοικητής...
ο οποίος έδωσε μια σειρά από λύσεις σε λειτουργικά προβλήματα που του τέθηκαν από πλευράς του Συλλόγου. 
Σύντομα και με πρωτοβουλία αυτή τη φορά του Στρατηγού, θα πραγματοποιηθεί και νέα συνάντηση στα γραφεία του Συλλόγου τα οποία ο κος Ηλιόπουλος επιθυμεί να επισκεφθεί.

Αναρτήθηκε από kranos