Τετάρτη 2 Ιουλίου 2014

Επίσκεψη Αντιπροσωπείας του American Hellenic Institute Foundation στο Γ΄ ΣΣ/NRDC-GR και την 71 Α/Μ ΤΑΞ


Την Παρασκευή 27 Ιουνίου 2014, αντιπροσωπεία ομογενών φοιτητών αμερικανικών πανεπιστημίων με επικεφαλής τον Πρόεδρο του Ελληνοαμερικανικού Ινστιτούτου (American Hellenic Institute Foundation), κ. Νικόλαο Λαρυγγάκη, πραγματοποίησε ολοήμερη επίσκεψη στη Θεσσαλονίκη στο πλαίσιο εκπαιδευτικού ταξιδίου στην Ελλάδα και στην Κύπρο.
Αρχικά, η αντιπροσωπεία επισκέφθηκε την έδρα της 71 Αερομεταφερόμενης Ταξιαρχίας «ΠΟΝΤΟΣ» στη Ν. Σάντα Κιλκίς, όπου την υποδέχτηκαν ο Διοικητής του Γ’ΣΣ/NRDC-GR, Αντιστράτηγος κ. Ηλίας Λεοντάρης, ο Διοικητής της Ι Μεραρχίας Πεζικού, Υποστράτηγος κ. Αντώνιος Νομικός και ο Διοικητής της 71 Α/Μ ΤΑΞ, Ταξίαρχος κ. Νικόλαος Χιονής. Πραγματοποιήθηκε σύντομη ενημέρωση για το έργο της Ταξιαρχίας και στη συνέχεια επίδειξη των οπλικών συστημάτων και δυνατοτήτων της.
Ακολούθησε επίσκεψη στον Αρχαιολογικό Χώρο της Βεργίνας και στη συνέχεια η αντιπροσωπεία επισκέφθηκε την έδρα του NRDC-GR στο Στρδο «ΠΕΔΙΟ ΑΡΕΩΣ» στη Θεσσαλονίκη, όπου έγινε παρουσίαση της αποστολής και του έργου του Στρατηγείου.
kranos 







Tελετή ορκωμοσίας των νέων Σημαιοφόρων στη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων


Παρουσία του Προέδρου της Δημοκρατίας Κάρολου Παπούλια πραγματοποιήθηκε χθες βράδυ στις εγκαταστάσεις της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων στον Πειραιά, η τελετή ορκωμοσίας των νέων Σημαιοφόρων του Πολεμικού Ναυτικού, χοροστατούντος του Μητροπολίτη Πειραιώς κ.κ. Σεραφείμ.
Τα ξίφη στους νέους Αξιωματικούς του Πολεμικού Ναυτικού επέδωσαν ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κάρολος Παπούλιας και ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας Δημήτρης Αβραμόπουλος.
kranos 























Εκπαιδευτικό Ταξίδι της ΣΜΥ στην Περιοχή Ευθύνης του Δ΄ Σώματος Στρατού

Εκπαιδευτικό Ταξίδι της ΣΜΥ στην Περιοχή Ευθύνης του Δ΄ Σώματος Στρατού
Οι Σπουδαστές ΙΙου Έτους της Σχολής αναχώρησαν την Τετάρτη 25 Ιουνίου για την Περιοχή Ευθύνης του Δ΄ Σώματος Στρατού. Κατά την παραμονή τους στη Θράκη, φιλοξενήθηκαν σε στρατιωτικές εγκαταστάσεις Μονάδων της περιοχής Αλεξανδρούπολης.
Αρχικά επισκέφθηκαν το Στρατηγείο του Δ΄ Σώματος Στρατού στην Ξάνθη και ενημερώθηκαν για την αποστολή των Σχηματισμών της Θράκης. Ακολούθως παρακολούθησαν επίδειξη οπλικών συστημάτων στο Κέντρο Εξομοιωτών Αρμάτων Μάχης, στην Αλεξανδρούπολη.
Την επομένη επισκέφθηκαν το ακριτικό Διδυμότειχο. Μετά την ενημέρωση που πραγματοποιήθηκε από τη ΧVI Μ/Κ ΜΠ, προσκύνησαν στον Ιερό Ναό Παναγίας Ελευθερώτριας.
Το ταξίδι περιελάμβανε επιπλέον, ενημέρωση στο Ελληνικό Φυλάκιο Γέφυρας Κήπων του Έβρου ποταμού, όπου είναι και η κύρια είσοδος της Τουρκίας προς την Ελλάδα καθώς και στο Ελληνικό Φυλάκιο των Καστανιών το οποίο ευρίσκεται στο ομώνυμο χωριό, που διαθέτει επίσης τελωνείο.
Οι Σπουδαστές επέστρεψαν στα Τρίκαλα την 27 Ιουνίου πετυχαίνοντας το σκοπό του εκπαιδευτικού ταξιδίου, ο οποίος ήταν η ιστορική, πολιτιστική και γεωγραφική ενημέρωση της νευραλγικής περιοχής της Θράκης, καθώς και η απόκτηση βασικών γνώσεων – στοιχείων για την οργάνωση και την αποστολή των Μονάδων της Θράκης, όπου οι περισσότεροι εξ αυτών μετά την αποφοίτησή τους θα προσφέρουν τις υπηρεσίες τους.
kranos 

 




Τρίτη 1 Ιουλίου 2014

ΔΕΝ ΜΑΣ ΠΤΟΑ ΤΟ ...Δ.Ν.Τ. ΟΥΤΕ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ... ...ΣΤΙΣ ΡΑΧΕΣ ΤΩΝ ΑΛΟΓΩΝ ΜΑΣ, ΤΑ ΤΟΞΑ ΜΑΣ ΣΤΟ ΧΕΡΙ!


Κυριακή, 17 Ιουλίου 2011
ΔΡΑΣΕΙΣ, ΠΟΛΛΕΣ ...ΔΡΑΣΕΙΣ!
     Είθισται το καλοκαίρι να αποκαλείται "νεκρή εποχή" και εμείς οι Εφιπποτοξότες δε καταλάβαμε ποτέ πώς είναι δυνατόν η πάντα ζωντανή καθημερινότητα να έχει "νεκρές εποχές". Απόδειξη κι αυτό το καλοκαίρι μας το οποίο κάθε άλλο παρά "νεκρό" δείχνει!
   Αυτό το Σαββατοκύριακο τρεις Εφιπποτοξότες, ο Διηνέκης, ο Δημόδικος και ο Λυκάων ανταποκρίθηκαν με επιτυχία στην πρόσκληση της Λέσχης Εφέδρων Αξιωματικών Βόλου για μία επίδειξη της Παροδοσιακής Τοξοβολίας. Οι τρεις Εφιπποτοξότες μας έστειλαν ήδη ωραία στιγμιότυπα από την επίδειξη και ο Διηνέκης στην Αναφορά του σημειώνει:

     "Ακολούθησα όσο μπορούσα πιστά το εγχειρίδιο παρουσίασης , και πραγματοποιήσαμε μια πολύ επιτυχημένη προπόνηση με την συμμετοχή 20 τουλάχιστον συμμετεχόντων αρκετών εκ των οποίων ήταν νεαρής ηλικίας.
     Αρκετοί απο τους συμμετέχοντες έχοντας ηδη εμπειρία από "Ολυμπιακού" τύπου τοξοβολία δήλωσαν κατενθουσιασμένοι με αυτή την πρωτόγνωρη για αυτούς εμπειρία.
     Ο Δημοδικος με βοήθησε τόσο  με την συλλογή βελών όσο και με αλλες διαδικαστικές λεπτομέρειες.
     Στο τέλος , αν και νύχτωνε , το ενδιαφέρον του κόσμου παρέμενε αμείωτο και μας έγιναν απανωτές προσκλήσεις για μελλοντική επανάληψη των προπονήσεων.
     Ο Δημόδικος έκανε νέους ...τετράποδους φίλους και δεν παρέλειψε να απαθανατίσει τις νέες του σχέσεις αλλά να δούμε τι θα πει στα τετράποδα που έχει αφήσει πίσω του όταν τον ξανασυναντήσουν... Θαυμάστε τον με το νέο βολιώτη φίλο του (ασφαλώς κι εννοούμε το υπό ...μάλης)!
     Συγχαρητήρια στους τρεις Εφιπποτοξότες μας για την επιτυχημένη επίδειξη της Παραδοσιακής Τοξοβολίας σε έναν τόσο σημαντικό φορέα όσο η Λέσχη Εφέδρων Αξιωματικών Βόλου η οποία στελεχώνεται από εξαιρετικούς Συνέλληνες. O τοπικός ηλεκτρονικός τύπος σημειώνει:


ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Με επιτυχία η παραδοσιακή τοξοβολία 
22/07/2011, 12:05
Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε το περασμένο Σάββατο 16 Ιουλίου η πρώτη αθλητική συνάντηση "παραδοσιακής Τοξοβολίας " στην πόλη μας που διοργάνωσε ο Σύνδεσμος Εφέδρων Αξιωματικών και Ανθυπασπιστών Νομού Μαγνησίας.
Την εκπαίδευση έκαναν τρία στελέχη της «Ελληνικής Εφιππο- τοξοτικής Εταιρείας Ελλάδος» από Αθήνα και Λαμία , με επικεφαλής τον «Χρυσό Αθλητή» της τοξοβολίας κο Σπυρίδωνα Μπάκα. 
Οι 19 συμμετέχοντες εξέφρασαν τον ενθουσιασμό τους από την επαφή με το τόξο, πλούτισαν τις γνώσεις τους για την κατασκευή και τη συντήρησή του και τέλος για δύο ώρες σχεδόν, τοξοβολούσαν , στην αρχή με δυσκολία, κι έπειτα με πολλές επιτυχίες επί του αχυρένιου στόχου. 
Η επόμενη συνάντηση -εκπαίδευση θα πραγματοποιηθεί την 1η εβδομάδα του Σεπτέμβρη με νεότερη ανακοίνωση. Μικροί και μεγάλοι δεν έκρυβαν τον ενθουσιασμό τους και την επιθυμία για την επόμενη συνάντηση. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, ο Σύνδεσμος Εφέδρων Αξιωματικών για μια ακόμη φορά με τις δράσεις του αφυπνίζει τους συμπολίτες και τα μέλη του στον Αθλητισμό και στο Περιβάλλον .





ΕΠΙΣΗΜΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΔΙΟΙΚΗΤΗ ΝΑΤΟΪΚΟΥ ΣΤΡΑΤΗΓΕΙΟΥ ΧΕΡΣΑΙΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ ΣΜΥΡΝΗΣ


Την Τρίτη 1 Ιουλίου 2014 ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ Στρατηγός Μιχαήλ Κωσταράκος δέχτηκε στο Επιτελείο τον Αμερικανό Διοικητή του Νατοϊκού Στρατηγείου Χερσαίων Δυνάμεων Σμύρνης, Αντιστράτηγο Frederick B.Hodges, ο οποίος πραγματοποιεί επίσημη επίσκεψη στη χώρα μας μετά από πρόσκληση του Έλληνα Αρχηγού.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης συζητήθηκαν θέματα αμοιβαίου ενδιαφέροντος.





"ό παιδιά τις διά σφαίρας"

Επίσκυρος: "ό παιδιά τις διά σφαίρας", " ό μετά πολλών σφαιρισμός " (Ησυχ.) Από το Ομηρικό Λεξικό των LIDDEL & SCOTT. Δηλαδή "αυτός που παίζει με τη σφαίρα (μπάλλα) "ή  αυτός που παίζει με πολλούς τη σφαίρα (μπάλλα)". Στην αγγλική μετάφραση του ίδιου Λεξικού λέει: Επίσκυρος = Ballgame, football or rugby.

Αν ανατρέξουμε στα Ομηρικά έπη θα βρούμε τις πρώτες πληροφορίες για παιχνίδι με μπάλλα στη λεκάνη της Μεσογείου. Μια παρόμοια αναφορά γίνεται και στον "Θεαίτητο" του Πλάτωνα.

Μεγάλη επιτυχία στην αρχαία Ελλάδα γνώρισε το παιχνίδι « Επίσκυρος » που είχε πάρει το όνομά του από τη γραμμή με σκύρα (σπασμένα κομμάτια πέτρας, πετραδάκια) που χώριζε το γήπεδο.Με λίγα λόγια είχαμε και κεντρική διαχωριστική γραμμή, των δύο μεγάλων περιοχών του γηπέδου.

(Σωκράτης) Λέγεται τοίνυν, ἔφη, ὦ ἑταῖρε, πρῶτον μὲν εἶναι τοιαύτη ἡ γῆ αὐτὴ ἰδεῖν, εἴ τις ἄνωθεν θεῷτο, ὥσπερ αἱ δωδεκάσκυτοι σφαῖραι, ποικίλη, χρώμασιν διειλημμένη, ὧν καὶ τὰ ἐνθάδε εἶναι χρώματα ὥσπερ δείγματα, οἷς δὴ οἱ γραφῆς καταχρῶνται.

(μτφ): “Λέγεται λοιπόν, ω συνομιλητή, πως η γη, εάν την δει κανείς από ψηλά είναι σαν τις σφαίρες (μπάλες) που αποτελούνται από δώδεκα κομμάτια διαφορετικού δέρματος. Είναι δηλαδή πολύχρωμη σφαίρα και τα μέρη της ξεχωρίζουν από τα χρώματα που έχει το καθένα (Πλάτων «Φαίδων» ή περί ψυχής 110b).

Άρα η μπάλα ήταν φτιαγμένη από 12 χρώματα, 12 κομμάτια δέρματος συμβολίζοντας τους 12 Έλληνες Θεούς.

«Φύγετε νεαροί, αυτό το παιχνίδι με την μπάλα φουσκωμένη από αέρα έχει γίνει για μεσήλικες και παιδιά» - Αρριανός ΧΙV 47

"Έριχνε ψηλά την σφαίρα και την γη που έθρεψε πολλούς άρχισε να κτυπά με προικισμένα πόδια και να κάνη στροφές γρήγορες και εναλλασσόμενες, ενώ οι άλλοι νέοι τον ζητωκραύγαζαν και στον ουρανό υψώνονταν δυνατές φωνές." - Οδύσσεια Θ 370 - 375.

Μπάλα που βρέθηκε μετά από ανασκαφές στην Σαμοθράκη.

Πληροφορούμεθα λοιπόν από τον αρχαιολόγο Ε. Μπεξή ότι: Υπήρχε ένα άθλημα με το όνομα "Επίσκυρος".

Το γήπεδο που διεξήγετο ο αγώνας ήταν χωρισμένο σε δύο μέρη με γραμμές από χαλίκια και η μπάλα ήταν κατασκευασμένη από δερμάτινα κομμάτια ραμμένα μεταξύ τους με εντόσθια ζώων, ενώ στις άκρες του γηπέδου ήταν χαραγμένη μία γραμμή που συμβόλιζε τα δύο τέρματα.

Η μπάλα ήταν φουσκωμένη με αέρια και εξωτερικά ήταν ζωγραφισμένη με ζωντανά χρώματα και γεωμετρικά σχήματα. Σκοπός ήταν και για τις δύο ομάδες όπως και σήμερα να περάσουν την μπάλα από την απέναντι εστία, το τέρμα.

Εντύπωση προξενεί επίσης η ιατρική(!) παρατήρηση του αθλήματος. Ο μεγάλος γιατρός της ύστερης αρχαιότητος Γαληνός μας δίνει μία καταπληκτική περιγραφή στο έργο του "Περί ασκήσεων με μικρή μπάλα" του παιχνιδιού.

"Όταν οι παίκτες παρατάσσονται σε αντίθετες σειρές και αγωνίζονται, για να εμποδίσουν τον αντίπαλο να κρατήσει την μπάλα στο κέντρο, τότε είναι βίαια άσκηση με κρατήματα στους ώμους και λαβές πάλης.

Έτσι το κεφάλι και ο λαιμός ασκούνται με τις κινήσεις, τα κρατήματα των ώμων και τα πλευρά και το στήθος και το στομάχι ασκούνται από τα κρατήματα και τις λαβές πάλης με τα χέρια.

Σε αυτό το παιχνίδι οι γλουτοί και τα πόδια τεντώνονται βίαια, γιατί αποτελούν την βάση των κινήσεων. Ο συνδυασμός με το τρέξιμο μπροστά και πίσω και τα πηδήματα στα πλάγια, κάθε άλλο παρά μικρή άσκηση είναι όχι μόνο για τα πόδια αλλά και για όλο το σώμα που είναι σε κίνηση."

Εάν δεν αρκούν τα λόγια έχουμε και "κατευθείαν αναμετάδοση" από το αρχαιολογικό μουσείο Αθηνών αθλητή - ποδοσφαιριστή, ο οποίος προσπαθεί με άψογη τεχνική να κοντρολάρει την μπάλα πάνω στο δεξί του πόδι. Είναι σαφές ότι ο παίκτης δεν πρέπει να πιάσει την μπάλα με τα χέρια του γι αυτό τα κρατάει πίσω από την πλάτη του.

Μας διασώζονται ακόμη και ονόματα διάσημων «ποδοσφαιριστών» της αρχαιότητος ,όπως του Αριστόνικου του Καρυστίου, του Δημοτέλη του Χίου, του Χαιρεφάνη και του Κτησιβίου του Χαλκιδέως.

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr


Φωτό από την τελετή ορκωμοσίας νέων Εφέδρων Αξιωματικών στη ΣΕΑΠ


Φωτογραφικά στιγμιότυπα από την αποφοίτηση ΥΕΑ της 2014 Α' ΕΣΣΟ στην ΣΕΑΠ.
Η τελετή ορκωμοσίας των νέων ΔΕΑ πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 27 Ιουνίου 2014 με την παρουσία των τοπικών θρησκευτικών, πολιτικών και στρατιωτικών αρχών.
Αναρτήθηκε από kranos